Logo
Met de vernieuwde Klokkenkamp en daarmee verbonden nieuwe activiteiten is ook het logo van de Hofkerk vernieuwd. Hiervoor is Joke Holtrust verantwoordelijk. Zij heeft de volgende uitleg gegeven. Het nieuwe logo is in dank aanvaard door de kerkenraad.
Hofkerk, een plaats van ontmoeting
Een nieuw logo? De ontwikkelingen in de Hofkerk zijn de inspiratiebron om ook het logo daarin mee te nemen. Een kerk waar ontmoeting vanuit een open houding centraal staat. De inhoud en organisatie van haar activiteiten zijn daar een duidelijk bewijs van. Maar wat is er zichtbaar van de Hofkerk? Wat zie je als je kijkt naar de beelden van de kerk?
Het kerkgebouw als een prachtig cultureel erfgoed, statig en centraal stralend wit in het centrum van Goor, een rustpunt in het leven en de vragen van alledag. De nieuwbouw met een eigentijdse energieke en open uitstraling. Wisselende hoeveelheden mensen, auto’s en fietsen rondom het gebouw. Mensen die op bepaalde momenten samenkomen in het kerkgebouw en daar hun geloof beleven, elkaar ontmoeten, trouw beloven, geboorte vieren, afscheid nemen, vergaderen, eten en feesten en vast nog meer. Een handzaam en overzichtelijk kerkblad. Foto’s in zwart/wit en kleur van de kerk in andere tijden op internet. De vernieuwde uitgebreide website met haar moderne vormgeving. Allemaal beelden en beelden spreken.
Met een logo wil je dit vertalen. Zowel de vertrouwde buitenkant van het kerkgebouw als de krachtige vormen en kleuren in het gebrandschilderde raam zijn van invloed geweest op het nieuwe logo. De kerktoren symboliseert daarbij het zoeken naar (en vinden van) God en fungeert dan ook als vuurtoren en ijkpunt in die zoektocht. De ronde open vormen rondom de toren staan symbool voor de dynamiek in de Hofkerk en de ruimte voor ontmoeting en omarming. De kleuren staan symbool voor kracht en veelkleurigheid van mensen. Zoals Jezus ons heeft voorgeleefd, zo willen wij steeds samen op weg zijn.